Novinky
& TRENDY
Rok 2021 a čo nás v ňom čaká?
Důraz na smysluplné inovace a smysluplné optimalizace – to je podle mě výhled na rok 2021. Je to sice věštění z křišťálové koule, ale po rozhovorech s manažery marketingu a obchodu a zralé úvaze si myslím, že to skutečně budou hlavní směry, které budou letos ovlivňovat naši kategorii. Jejich důvody se samozřejmě různí od aktuální situace a výhledů té, které kategorie / firmy / značky. Někteří očekávají […]
Trendy v retaile. Ako sa ním riadime?
Trendy v retailu by se daly popsat jako setrvalý stav s očekáváním spíše chladné fronty. Jinými slovy to, co už známe – digitalizace; omnichanel a intenzivnější propojování on- a off-line světa; zapojování senzorů, pohyb – ideálně analogový; a samozřejmě evergreeny lokalizace a personalizace. To vše platí, a k tomu se přidává aktuální důraz na zdraví zákazníků (dezinfekce, měření teploty, roušky atd…, vždyť to všichni známe). Vidíme změny v nákupních […]
Covid: príležitosť alebo hrozba?
Upřímně, už mě nebaví poslouchat, co všechno hrozí, proč něco nejde a na co se čeká. Včera jsem procházel statistiky toho, co se skutečně děje na prodejnách za letošní rok i Y2Y porovnání, a když jsem se to pak snažil interpretovat došel jsem ke dvěma závěrům: Současná situace zrychluje změnu role kamenné prodejny. Problém je v měřitelnosti toho, co se v místě prodeje stále […]
Veľkoobchod vs. moderný retail
Po absolvování letošního GlobalSHOPu jsem věnoval následujících čtrnáct dní tomu, abych udělal nějakou syntézu a jasně definoval trendy a směry, které se v různých přednáškách a v různých obchodních konceptech objevily. Před třemi dny jsem se o tyto závěry podělil s jedním z klientů a debata se následně (předpokládatelně) stočila k tomu, že je sice inspirativní bavit se o trendech, nicméně že ty se v našich končinách v retailu objeví pravděpodobně […]