Zákaznický zážitek (neboli customer experience) a digitalizace v místě prodeje je již známým a stále se rozvíjejícím trendem. I přes nesnáze spojené s Covidem-19 – nebo právě kvůli nim – nasazují tuzemské prodejny nejrůznější technologie: od digital signage přes interaktivní prvky jako prodejní kiosky a programované LED stěny až po virtuální či augmentovanou realitu.
Co se ale děje dál? Končí to vše instalací těchto technologií? Jaká je jejich skutečná přidaná hodnota?
V GATU se rozhodli nahlédnout za oponu současných retailových trendů a vykročit o kus dál. „Nejen, že dokážeme ušít zákaznický zážitek na míru dané značce, umíme jej i změřit a data správně interpretovat,“ popisuje CEO Agentury GATE, Jakub Pistorius.
Myšlenku představuje jeden z pilotních projektů – interaktivní stojan doplněn technologií VIVIDI, která používá umělou inteligenci k řízení obsahu, face analytics a sledování zákaznického chování. Na základě rozpoznání pohlaví, věku, emocí, délky pohledu a setrvání zákazníků dokáže stojan spustit relevantní obsah komunikace specifické cílové skupině. Zařízení v reálném čase zpracovává získaná data a odesílá v podobě statistik (nikoli obrazu) do softwarového rozhraní, kde se automaticky přepisují do analytických metrik. Díky schopnosti extrahovat data z obrazového vstupu je zařízení plně v souladu s ochranou osobních údajů a nařízením GDPR.
„Propojením interaktivity s umělou inteligencí VIVIDI dokážeme s velkou přesností profilovat zákaznické skupiny a jejich chování při interakci s produkty, reklamním sdělením nebo jiným interaktivním prvkem. Navíc, těmto mnohdy odlišným skupinám umíme sdělit přesně to, co je zajímá a je pro ně relevantní,“ doplňuje CSD GATU, Tomáš Škoda.
Agentura GATE na tomto projektu úzce spolupracuje od loňského října s firmou Iterait, jejíž produktem je zařízení VIVIDI. Společnými silami tak chtějí pomoci značkám správně využívat prodejní prostory a lépe poznávat své zákazníky.
„Spolupráce s Agenturou GATE odhaluje jedno z mnoha možných využití VIVIDI v retailu. Analytika a cílená reklama se díky souboji online a offline obchodů stává podstatnou konkurenční výhodou kamenných prodejen,” uzavírá CEO společnosti Iterait, Adam Blažek.